در ۲۲ اسلاید powerpoint
در سال ۱۱۹۹-۱۸۲۰ هانس کریستان اورستد (۱۷۷۷ - ۱۸۵۱) مشاهده کرد که جریان الکتریکی در یک سیستم میتواند عقربه قطب نمای مغناطیسی را تحت تأثیر قرار دهد. بدین ترتیب الکترومغناطیس به عنوان یک علم مطرح شد. این علم جدید توسط بسیاری از پژوهشگران که مهمترین آنان مایکل فاراده بود تکامل بیشتری یافت.
جیمز کلرک ماکسول قوانین الکترومغناطیس را به شکلی که امروزه میشناسیم ، در آورد. این قوانین معادلات ماکسول نامیده میشوند.
در سال ۱۱۹۹-۱۸۲۰ هانس کریستان اورستد (۱۷۷۷ - ۱۸۵۱) مشاهده کرد که جریان الکتریکی در یک سیستم میتواند عقربه قطب نمای مغناطیسی را تحت تأثیر قرار دهد. بدین ترتیب الکترومغناطیس به عنوان یک علم مطرح شد. این علم جدید توسط بسیاری از پژوهشگران که مهمترین آنان مایکل فاراده بود تکامل بیشتری یافت.
جیمز کلرک ماکسول قوانین الکترومغناطیس را به شکلی که امروزه میشناسیم ، در آورد. این قوانین که معادلات ماکسول نامیده میشوند، همان نقشی را در الکترومغناطیس دارند که قوانین حرکت و گرانش در مکانیک دارا هستند.
معادلات الکترومغناطیس ماکسول
ماکسول تمام دانش تجربی آن روزگار را در مجموعه واحدی از معادلات ریاضی به طور بارزی خلاصه کرد و جهان علم را شدیداً تحت تاثیر قرار داد. چنانکه همگان به تحسین وی پرداختند. لودویک بولتزمن از قول گوته می نویسد که آیا خدا بود که این سطور را نوشت .
وی به شیوه ای صرفاً نظری نشان داد که میدان مغناطیسی می تواند همانند موجی عرضی در اتر نور رسان انتشار یابد. پذیرش موجی نور به همان اندازه پذیرش یک زمینه ی فراگیر یعنی اتر نور رسان را ایجاب می کرد. ماکسول در این مورد می گوید.
اترها را ابداع کردند تا سیارات در آنها شناور باشند، جوهای الکتریکی و شارهای مغناطیسی را تشکیل دهند، احساس ها را از یک پاره ی پیکر ما به پاره ی دیگر منتقل کنند. ولی آخر، تا آنجا که تمامی فضا سه یا چهار بار از اترها پر شده است... تنها اتری که باقیمانده است، همان است که توسط هویگنس برای توضیح انتشار نور ابداع شده است.
بنابراین سرعت ثابت امواج الکترمغناطیسی بایستی نسبت به یک دستگاه مقایسه می شد، و این دستگاه همان دستگاه اتر بود. یعنی اتر ساکن مطلق فرض می شد و تمام اجسام نسبت به آن در حرکت بودند و سرعت امواج الکترومغناطیسی و در حالت خاص سرعت نور نسبت به اتر ثابت بود. این نظریه در حالی شکل گرفت که نسبیت گالیله ای نیز معتبر و بی نقص تصور می شد.
پروژه ی آشنایی با دستگاه تلویزیون در ۸۲ صفحه و با فرمت word تهیه شده است .
فهرست مطالب :
فصل اول:مختصری از تلویزیون
تاریخچه
اجزای یک سیستم تلویزیون
تکنولوژی نمایشگر
واژههای مربوط به تلویزیون
باند فرستادن
معیار نسبت ها
عدم تطابق معیار نسبت
تجهیزات جانبی تلویزیون
آگهی و تبلیغات
بازنمایی زن در آگهی تجاری تلویزیون
تهیه برنامه
خطرات احتمالی
گرایشهای تکنولوژی
مناسب بودن برای تماشاگران و بینندگان
فصل دوم: آشنایی با دستگاه های تلویزیون
تبلیغ
استفاده جغرافیایی
فصل سوم: سیستم های تلویزیون
پردازش
مخابرات
نمایش
فشرده سازی تصویر
مبانی
مدلهای فشرده سازی تصویر
رمزگزار و رمزبردار منبع
رمزگذار و رمزبردار کانال
فشرده سازی بدون خطا
رمزنگاری طول متغیر
رمزنگاری هافمن
رمزگذاری حسابی
رمز نگاری بیت-صفحه ای
رمزنگاری ناحیه ثابت
استانداردهای فشرده سازی تصویر
فشرده سازی یک بعدی
فشرده سازی دوبعدی
فشرده سازی تصاویر تکرنگ و رنگی دنباله ای
پردازش تصویر رنگ
مبانی رنگ
مدلهای رنگ
مدل رنگRGB
مدل رنگ CMY
مدل رنگ YIQ
مدل رنگ HIS
پردازش تصویر تمام رنگی
به دست آوردن مولفه های تصویری HSIاز تصویرRGB
ارتقا با استفاده ازمدلHSI
فصل چهارم: روش کار دستگاه تلویزیون
لامپ تصویر
تصاویر متحرک
خطای دید
کنترل از راه دور
انتخاب یک کانال
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل مدار داخلی تلویزیون
منبع تغذیه
تیونر و بالون
طبقه IF
تقویت کننده صوت
طبقه قدرت ویدیو
AGC
فصل ششم: نور و رنگ در تلویزیون
برخی از اصلاحات رایج در مباحث تلویزیون رنگی
فصل هفتم:آموزش تست قطعات در مدار
تست مقاومت ثابت
تست مقاومتهای متغیر
تست مقاومتهای ویژه یا مخصوص
تست مقاومت های NTC در مدار
تست مقاومت نوری درمدار
تست سلف
تست ترانس های درایور
تست فیلترهای خط
تست دیود زنر در مدار
تست ترانزیستور در مدار
تست انواع خازن
تست خازنهای ۱میکرو فاراد الی ۱۰ میکرو فاراد
تست انواع دیود توسط مولتی متر
تست دیود نوری ( LED )
طریقه شناسایی پایه های ترانزیستور توسط مولتی متر آنالوگ
فصل هشتم: آموزش تعمیر و عیب یابی طبقات مختلف مدارات تلویزیون
بررسی عیوب
فیوز زدن
راههای قطع تغذیه هریزنتال
مات شدن تصویر
عیب یابی طبقه ورتیکال
عیب یابی طبقات IF و تیونر
از بین بردن لکه رنگی تلویزیون و مانیتور
فصل نهم: نمایشگرهای LCD چگونه کار میکنند؟
در ۶۰ صفحه و با فرمت word
برای بعضی از افراد، حال موتور ماشینشان ممکن است از حال خودشان برایشان با اهمیتتر باشد و با کوچکترین تغییری در صدای موتور و یا شرایط کاری آن، حساس شده و عامل بروز ایراد را با پیگیری تمام دنبال کنند.
درست است که خودرو، وسیلهای شخصی است، اما وجود هرگونه عیب و اختلالی درسیستمهای عملکردی آن ممکن است باعث به خطر افتادن جان دیگر رانندگان در یک جاده شلوغ شود.
در کار عیبیابی، گازهای تولید شده از مانیفولد خروجی سامانه اتومبیلها که در حقیقت محصول احتراق و ترکیب سوخت با هوا است، به عنوان در دسترسترین سیال مورد آزمایش، میتواند بسیار کمک کننده باشد.
به طور کلی در شرایط غیر عادی، ممکن است شما با سه نوع دود متفاوت سفید، سیاه و آبی مواجه شوید، که به زبانی ساده عوامل مهم در ایجاد این مشکلات را بررسی می کنیم.
ضمن اینکه گاهی با توجه به ساختار موتورهای مختلف ممکن است بروز ایراد در همه آنها دقیقا به یک شکل نباشد و هر خودروساز و هر مدلی از خودرو که تولید میشود نقاط ضعف خود را دارد که بسیاری از تعمیرکاران با توجه به دانستن آنها و تجربیات قبلی اقدام به تعویض قطعات میکنند.
قالب بندی :
DOC
فهرست مطالب :
پیشگفتار
الف – موضوع تحقیق
ب – هدف از انتخاب موضوع
ج – روش تحقیق
د – نمای کلی از موضوعات مورد بحث
مقدمه
فصل اول : کلیات و مفاهیم
مقدمه
بخش اول : تاریخچه حق شفعه
بخش دوم : مفهوم حق شفعه
مبحث اول: مفهوم لغوی حق شفعه
مبحث دوم : مفهوم اصطلاحی
بخش سوم : اوصاف حق شفعه
مبحث اول : حق شفعه، حق مالی است
مبحث دوم : حق شفعه، حقی عینی است
مبحث سوم : حق شفعه به ارث انتقال مییابد
مسائل :
مسأله اول : چگونگی تقسیم حق شفعه میان وراث
مسأله دوم : صرفنظر نمودن یک از وراث از حق شفعه خویش
مسأله سوم : همسر متوفی و حق شفعه به ارث رسیده
مبحث چهارم : حق شفعه قابل انتقال نیست
مبحث پنجم : حق شفعه قابل اسقاط است
مبحث ششم : حق شفعه از آثار بیع صحیح است
مبحث هفتم : حق شفعه قابل تبعیض نیست